۱۳۸۸/۰۵/۱۰

F@ryad_Zir_Ab_2004



گل بیتا
لالا لالا گل خوش رنگ بیتا*********لالایی روی بال شعر باران
لالا کن دخترم رو سینۀ من*****که شب رد شه دوباره از سر ما
لالایی دختر گلبدگ و شبنم************لالایی شاخۀگلپوش مریم
لالاکن زیر طاق خواب ورؤیا*****که جا وا کرده شب توکوچه کم کم
لالا لالاکن که بارون دلنوازه**********نسیمِ خیسِ کولی ، یکه تازه
کدوم عاشق تو این خاموش واری*******ضیافت رفتۀ سوز و گدازه
لالایی دختر گلبرگ و شبنم**************لالایی شاخۀ گلپوش مریم
لالاکن زیر طاق خواب و رؤیا****که جا وا کرده شب تو کوچه کم کم
میون سفره هفت رنگ نقاش*******میون آیینه و شمع و گلاب پاش
کنار کوزۀ سبزینه و آب*************به فکر کفتر آتیش به پر باش
کنار سرمه دون وتنگ ماهی*********میون آیینه های چشم به راهی
کدوم پروانه می سوزه دروغی********** کدوم ستاره مرده اشتباهی
زمین خاموش،دریا خواب وگل خیس***نه ماه پیشونی داره نه چهل گیش
لالاکن خوش ترین پایان قصه******که شب اینجا شب این قصه ها نیس
لالایی دختر گلبرگ و شبنم****************لالایی شاخه گلپوش مریم













با نام نغمه سرای جهان گره کور(سرردر گم)
کلاف سرنوشت من *** *** سر در گم همیشه
طلسم کور این گره *** *** یه لهظه وا نمیشه
طناب سرنوشت من *** *** تنها پل عبوره
اما به بی راهه میره *** *** با گرهی که کوره
دیروز مسیر قصه هام *** *** یه جاده بود به خورشید
امروز یه بیراهه شده *** *** یه شوره زار تردید
از بود و از نبودم *** *** دل کندم و بریدم
تا نیمه جون و خسته *** *** به این گره رسیدم
به من کمک کن ای عشق *** *** این گره و و ا کنم
به قیمت سقوطم *** *** راهمو پیدا کنم
کلاف سرنوشت من *** *** سر در گم همیشه
طلسم کور این گره *** *** یه لهظه وا نمی شه
نه پشت سر راهی دارم *** *** نه راهی پیش رومه
انجا نه آغاز برام *** *** نه راه من تمومه
ببین که جون ندارم *** *** همیشه در تلاشم
نزا ر تو این بی راهه *** *** هستی مو من ببازم
به من کمک کن ای عشق *** *** این گرهو وا کنم
به قیمت سقوطم *** *** راهم و پیدا کنم

وطن(ترانۀ آزادی)





وطن پرندۀ پر در خون***وطن شکفته گلت در خون






وطن فلات شهیدان شد******وطن پا تا به سر خون






وطن ترانۀ زندانی ***************وطن قصیدۀ ویرانی






ستاره ها،اعدامیان ظلمت***به خاک اگر چه می ریزند






*********سحر دوباره برمی خیزند**********






بخوان که دوباره بخواند این همیشۀ زندانی






گو سرود شکستن را






بگو که بخون یسراید این قبیلۀ قربانی






حرف آخر رستن را






با دژخیمان،اگر شکنجه،اگر بند است وشلاق وخنجر






اگر مسلسل و انگشتر






گو با ما تبار فدايی*****با ما سرود رهایی






به نام آهن وگندم،اینک ترانۀ آزادی






اینک سرودن فردا






امروزما،امروز فریاد*****فردای ما،روز بزرگ میعاد






بگو که دوباره می خوانم با تمامی یارانم






گو سرود شکستن را






بگو که به خون می سرایم با دل وجانم






حرف آخر رستن را






بگو به ایران*****بگو به ایران






وطن نام تو نام نام داران*******همه فصل تو بادا نوبهاران






وطن سبزی،سپیدی،سرخ گویی***مبادا دشمنت را جز زبونی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فریاد ذیر آب از شما تشکر میکندM@hdi